WEBINAR OM MEDLEMSNETT OG KLUBBENES E-POSTADRESSER
For: Klubbsekretærer/CICO og presidenter
Kan dere svare på blant annet disse spørsmålene:
·
Har
din klubb full kontroll på registrering og oppdateringer i medlemsnettet?
·
Vet dere hvordan dere overfører et medlem som
kommer fra en annen klubb?
·
Vet dere hvordan dere skal oppdatere medlemmer
på sidene til Rotary International? (svaret er at det skal dere ikke!)
·
Hvordan oppdaterer dere tillitsvervene i
klubben?
· Har dere gode rutiner på mottak av e-poster til adressen ’klubbnavn’@rotary.no ?
Er dere usikre på dette, er dere ikke alene. Vi har
avdekket et stort behov for opplæring om disse temaene. Dette er helt grunnleggende for å kunne drive organisasjonen på en effektiv måte – med minst
mulig unødig arbeid og best mulig informasjonsflyt.
Rotary-akademiet tilbyr derfor et webinar om dette onsdag 14. november 2018 kl. 20:30
Vår DICO[2], Trygve Danielsen, informerer om medlemsnett, og om hvordan klubbenes e-postadresser skal brukes.
Vi vil også vise hvordan du enkelt logger deg på klubbens hjemmesider for å redigere. Blir det tid så går vi gjennom de enkleste funksjonene. Hvis ikke blir det et nytt webinar om dette temaet før jul.
Målgruppen er de klubbrollene som er nevnt i første linje ovenfor;
gjerne også de som er innkommende i disse rollene i 2019-2020.
Meld deg på via denne linken: http://bit.ly/webinar_141118
Når du er påmeldt, vil du motta en bekreftelse på e-post.
Denne inneholder opplysninger om hvordan man kopler seg opp til webinaret. Det
anbefales å følge webinaret direkte, ikke minst fordi man da kan stille
spørsmål og kommentere underveis via en chat-funksjon. Men det er også mulig å
se det i reprise på et senere tidspunkt.
Vi anbefaler at du på forhånd går gjennom sjekklisten som kan lastes ned her: http://bit.ly/sjekkliste_webinar
[1] Et
webinar er en direktesendt overføring av lyd og bilde via internett. Man
benytter en link og kan følge med enten via en stasjonær datamaskin, et
nettbrett eller en smarttelefon. Det kreves ingen avanserte datakunnskaper, men
det er lurt å benytte sjekklisten for å ha det tekniske på plass når webinaret
starter.
[2] DICO = District Information & Communications Officer